Az Erzsébet híd próbaterhelése
Az 1964 novemberében felépült új Erzsébet híd teherpróbáival és egyéb ellenőrző méréseivel párhuzamosan szükség volt a függesztőkábelekben fellépő feszültségek mérésére is. Meg kellett vizsgálni, vajon a kábelkötegben, illetve egyes kábelekben ébresztett feszültségek mennyire közelítik meg az elméletileg számolt értékeket, valamint azt, hogy az egyes kábelekhez tartozó feszültségek milyen eloszlásúak. A méréseknek utóbbi volt a fontosabb része, hiszen a híd elkészültéig nem lehetett tudni, nincs-e a kábelek között olyan, amelyikben a feszültség a megengedett érték felett van. A mérési módszer kidolgozását, a mérést, valamint a kiértékelést az MTA Műszerügyi Szolgálatának Mérésszolgáltatási Osztálya végezte. A módszer kidolgozását és az első mérési sorozat elvégzését Hargitai Endre, a Szolgálat volt tudományos munkatársa irányította. A próbaterhelésre 1964. november 15-én került sor, melyen összesen 155 jármű: 67 autóbusz, 24 locsolókocsi, 22 teherautó, 12 háromkocsis villamos szerelvény, 4 villamos motorkocsi és két Diesel-mozdony vett részt.
Az Erzsébet híd próbaterhelése
Az Erzsébet híd próbaterhelése