Az M1-es és M7-es autópálya bevezető szakasza az Osztapenkónál
1957-ben készült az első terv, melyben a Balaton felé autópálya kiépítését javasolták. Több vizsgálat után 1961-ben az M7 autópálya megépítéséről végül döntés született; a tervezés és építés a Budapest és Törökbálint közötti szakaszon indult meg. A budapesti bevezető szakasz és az Osztapenko csomópont tervei Bacsó Antal és Pócs István által készített díjnyertes tervpályázat alapján készültek. Az Ilja Afanaszjevics Osztapenko szovjet katonatisztet ábrázoló, közel 6 méteres bronzszobor Kerényi Jenő alkotása; 1952-es felavatása után 1992-ig állt ezen a helyen.
Azonosító:
LTK/UVA/D1/1473
Állomány:
UVATERV (Út-, Vasúttervező Vállalat)
Készítő:
nincs adat
Készítés helye:
Budapest
Készítés ideje:
nincs adat
Méret:
54x54mm
Album:
Címkék:
Az M1-es és M7-es autópálya bevezető szakasza az Osztapenkónál
Az M1-es és M7-es autópálya bevezető szakasza az Osztapenkónál