A Kőbánya-kispesti MÁV-METRO állomás peronjának építése
A METRÓ észak-déli vonalának egyik végállomása a Kőbánya-Kispest-i vasútállomásnál épült, ahol egyidejűleg jelentős közlekedési csomópont is létesült. A közlekedési csomópont egyrészt átmenő forgalmat bonyolító MÁV állomásként és az akkor új lajosmizsei fejállomásként, másrészt a metró végállomásaként funkcionált, amelynek az ezekre ráhordó kőbányai és kispesti autóbuszok kapcsolódási igényeit is ki kellett elégíteni. A sokrétű gyalogosforgalom különféle kapcsolatainak zavartalan működését a tervezők csak külön szinten tudták megoldani, amelynek megoldására végül egy zárt, felüljárós javaslat került elfogadásra. A vasúti pálya fölé emelkedő felüljáró megépítésére 1978 és 1981 között került sor, a MÁV Tervező Intézet építészének, Kővári Györgynek a tervei alapján.
A Kőbánya-kispesti MÁV-METRO állomás peronjának építése
A Kőbánya-kispesti MÁV-METRO állomás peronjának építése