Pihenő az M7-es autópályán
1957-ben készült az első terv, amelyben a Balatonhoz autópálya kiépítését javasolták, majd 1961-ben született meg a döntés az M7-es autópálya építésére. A tervezés és építés a Budapest–Törökbálint szakaszon indult meg Ferenczy Béla és Baranyai Árpád, majd második szakaszban Trafnek Antal és Papp István tervei szerint. A Törökbálint–Székesfehérvár közötti szakaszt három ütemben adták át, Martonvásárig 1966-ban, a Velencei tóig 1967-ben, Székesfehérvárig 1968-ban. A tervek Jakab Sándor, dr. Jánoshegyi Ferenc és Bacsó Antal irányításával készültek. A Székesfehérvár–Zamárdi közötti útvonalat Vályi László, Bánóczy István, Tusnády Pál, és Petki Gusztáv tervei szerint a balpálya teljes hosszán 1970-ben, a második pálya Balatonaligáig 1975-ben épült meg.
Pihenő az M7-es autópályán
Pihenő az M7-es autópályán