Ferihegyi repülőtér, előtérben a kazánházhoz, és erőműházhoz tartozó épületek, háttérben a két hangárkomplexum
Az 1980-as évek elején a Ferihegyi repülőtér fejlesztésénél a repülőgép-karbantartó bázis nagyságát és technológiáját a MALÉV igényei alapján határozták meg. A műszaki bázisnak az időszakos és forgalmi karbantartási munkák mellett biztosítani kellet a terepet a hajtóműcserék, nagyobb javítások, légialkalmassági felülvizsgálatok, sérülésjavítások és terven kívüli munkák számára is, amelynek figyelembevételével 1990-re a hangárokban 5-6 javító-álláshely kialakítására volt szükség. A hangárbox geometriai méreteit a tervezésnél az IL-62-es repülőgéptípus alapján határozták meg. Ennek alapján a hangárboxba a repülőgép hossztengelyének irányában mozgó, könnyű, függesztett daruszerkezetet terveztek, finom emelőműves futómacskákkal és felcsévélődő függőkapcsolóval. A hangár boxos elrendezést kapott, az IL-62 típusú repülőgép paraméterei alapján 51 méter széles, 66 méter hosszú, kapumagassága 17 méter lett. A repülőgép-karbantartáshoz szükséges segédműhelyek a hangárboxokhoz kapcsolódtak, a laboratóriumok a külső épületekben kaptak helyet. Az új karbantartó bázis lehetővé tette, hogy a MALÉV korszerű, TU-154 típusú repülőgépeit fedett hangártérben lehessen karbantartani.
Ferihegyi repülőtér, előtérben a kazánházhoz, és erőműházhoz tartozó épületek, háttérben a két hangárkomplexum
Ferihegyi repülőtér, előtérben a kazánházhoz, és erőműházhoz tartozó épületek, háttérben a két hangárkomplexum