Szeged látképe előtérben az épülő Bertalan híddal
Az 1979 novemberében átadott új szegedi Bertalan híd a forgalmat a belvárosba vezető Belvárosi hidat tehermentesítette. Összekapcsolva a Temesvári utat a Római úttal a városközpont körül olyan körút alakult ki, ami a városba érkező főutakat összekötötte egymással, s forgalmukat elterelte Szeged keskenyebb utakból álló centrumától. A hídépítés beruházója az UTIBER volt, a generáltervezést az UVATERV vállalta. A hídon négy forgalmi sáv és két gyalogossáv vezet át, a maga 21 méter szélességével és 373 méter hosszával megépülésekor Magyarország legnagyobb támaszközű acélszerkezetű gerendahídja, és az Erzsébet híd után a második legnagyobb ortotróp pályalemezű acélhídja volt.
Szeged látképe előtérben az épülő Bertalan híddal
Szeged látképe előtérben az épülő Bertalan híddal