A Goldman György téri aluljáró kialakítása

1952-ben adták át az épen maradt alépítményeire, nagyrészt eredeti, Dunából kiemelt acélelemeivel újjáépített Petőfi hidat. A munkák során elmaradt a pályalemezek szigetelése, emiatt a pályamegszakításoktól kiindulva a betonelemek megrongálódtak, felfekvésük elmozdult, az 1970-es évekre vasalás menti repedések alakultak ki körülöttük. Rések jelentek meg a villamossínek melletti illesztések, a dilatációs vonalak, a járdaszegélyek és a járdák közelében is. A pályalemezek teljes cseréjére aktuálissá vált. Az 1979-ben induló, 18 hónapra ütemezett felújítást az UVATERV tervei alapján a Hídépítő Vállalat végezte. Mivel az áthaladó forgalmat fenn kellett tartani, a híd hossztengelye mentén egy forgalmi sáv, egy munkaterület és egy bontási-építési váltakozott. A felszerkezet acél elemei közül csak a kereszttartók felső öveinek konzerválására volt szükség, ezekre kerültek az előregyártott, bennmaradó acél zsaluzatban készülő vasbetonelemek. Pótolták a vízszigetelő réteg beépítését is. Felújították a kapcsolódó közműveket és a villamos pályákat, s bár tervezték a híd szélességének megnövelését és új forgalmi sávok nyitását, de ez elmaradt, megtartották az 1950-es felújítás szélességét és felosztását. A munkák a híd környezetére is kiterjedtek. Ekkor alakult ki a villamos vonal pesti és budai megállóinak és aluljáróinak ma ismert elrendezése, a Boráros tér mai közlekedési rendje és megjelenése, és a pesti parti hídhoz kapcsolódó úthálózat. Felmerült a csepeli HÉV vonal Kálvin térig vezetése, de ez sem valósult meg.

Azonosító: 
UVA/79.4359-79.4382/79.4364
Állomány: 
UVATERV (Út-, Vasúttervező Vállalat)
Készítő: 
Bácskai Endréné
Készítés helye: 
Budapest
Készítés ideje: 
1979
Méret: 
90x120mm
Írja be a választ.

A Goldman György téri aluljáró kialakítása

A Goldman György téri aluljáró kialakítása