A balatonalmádi autóbusz-pályaudvar váróterme
A Veszprém-Alsóörs vasútvonalat az 1968-as második Közlekedéspolitikai Koncepció megszületése után megszüntették. A koncepció a IV. ötéves terv célkitűzéseit is befolyásolta: a kiesett vasúti személyszállítást buszjáratokkal pótolták és e ciklus alatt új autóbusz-pályaudvarok, karbantartó és tároló telepek épültek az ország több pontján. Balatonalmádiban 1976-ban, a IV. ötéves terv beruházásaként átadták a 10 kocsiállással kialakított állomást. Tervezője Nyíri Mária volt, akinek ekkor már a nevéhez kötődött több hazai VOLÁN pályaudvar, például a makói, a hódmezővásárhelyi, a dunaföldvári, a dunaújvárosi és a győri, valamint számos Balaton környéki kemping. Nyíri a korszak és saját buszpályaudvar-építészetére jellemző szögletes formák helyett a balatoni épületeken is megjelenő kerekdedhez nyúlt: a váró- és irodaépület tömegét két összekapcsolt henger adja, árnyékoló tetői áramvonalasan lekerekítettek. A váró belső tere is centrális alaprajzú, mozaikképe Rác András alkotása.
A balatonalmádi autóbusz-pályaudvar váróterme
A balatonalmádi autóbusz-pályaudvar váróterme