A Ferihegyi repülőtér építése, a kifutópálya alapozása

A Ferihegyi repülőtér új irányítótornyának építése a reptér 1990-ig szóló fejlesztési koncepciójának I. üteme során épült meg 1977 és 1983 között az UVATERV-es Nieder Iván építész tervei alapján. A három ütemre tagolt komplex fejlesztés célja a Ferihegyi repülőtér és a légiforgalmi irányítás kiépítése volt a nemzetközi (ICAO, KGST) előírásoknak megfelelően úgy, hogy olyan első osztályú repülőtérré váljon, amely több évtizedre képes hazánk nemzetközi légiforgalmát ellátni. Az új irányítótorony tervezésekor az építésznek figyelembe kellett vennie azt az alapkövetelményt, hogy a toronyból kifogástalan legyen a rálátás a reptér összes forgalmi területére, a fel- és leszálló, valamint a földön guruló gépekre. Az új irányítótorony szerkezetileg négy fő részből áll: az alaplemez a pincerésszel, két vasbeton pilon, a pilonok közötti födémek és legfelül az irányítókabin.

Azonosító: 
LTK/UVA/FF5/81.2881-2964/81.2900
Állomány: 
UVATERV (Út-, Vasúttervező Vállalat)
Készítő: 
Gortvai – Nieder
Készítés helye: 
Vecsés
Készítés ideje: 
1981.09.15
Méret: 
90x120mm
Írja be a választ.

A Ferihegyi repülőtér építése, a kifutópálya alapozása

A Ferihegyi repülőtér építése, a kifutópálya alapozása