Az Erzsébet híd próbaterhelése

Az 1964 novemberében felépült új Erzsébet híd teherpróbáival és egyéb ellenőrző méréseivel párhuzamosan szükség volt a függesztőkábelekben fellépő feszültségek mérésére is. Meg kellett vizsgálni, vajon a kábelkötegben, illetve egyes kábelekben ébresztett feszültségek mennyire közelítik meg az elméletileg számolt értékeket, valamint azt, hogy az egyes kábelekhez tartozó feszültségek milyen eloszlásúak. A méréseknek utóbbi volt a fontosabb része, hiszen a híd elkészültéig nem lehetett tudni, nincs-e a kábelek között olyan, amelyikben a feszültség a megengedett érték felett van. A mérési módszer kidolgozását, a mérést, valamint a kiértékelést az MTA Műszerügyi Szolgálatának Mérésszolgáltatási Osztálya végezte. A módszer kidolgozását és az első mérési sorozat elvégzését Hargitai Endre, a Szolgálat volt tudományos munkatársa irányította. A próbaterhelésre 1964. november 15-én került sor, melyen összesen 155 jármű: 67 autóbusz, 24 locsolókocsi, 22 teherautó, 12 háromkocsis villamos szerelvény, 4 villamos motorkocsi és két Diesel-mozdony vett részt.

Azonosító: 
UVA/54335-54354/54337
Állomány: 
UVATERV (Út-, Vasúttervező Vállalat)
Készítő: 
nincs adat
Készítés helye: 
Budapest
Készítés ideje: 
1964. november 15.
Méret: 
90x120mm
Írja be a választ.

Az Erzsébet híd próbaterhelése