Útburkolati jel felfestése az M1-es autópálya győri lehajtójánál
Az M1-es autópálya 1970-es években kiépült szakasza (Budapest – Tatabánya – Győr – Mosonmagyaróvár – országhatár nyomvonal) 170 km-es hosszával a maga korában a magyar autópálya-hálózat kiemelkedő jelentőségű forgalmi útvonalának számított. A tervezés az előkészítő munkák után tanulmánytervek, bejárási tervek, építési tervek és beruházási program készítésével folytatódott. A tervezési megbízás 120 km/óra sebességnek megfelelő műszaki jellemzőkkel, 2x2 nyomú autópálya tervezésére szólt, amelynek kiviteli terveit az UVATERV (Út-, Vasúttervező Vállalat) készítette el. Az autópálya általános vonalvezetését az UKI (Útügyi Kutató Intézet) Úthálózatfejlesztési Osztálya által készített „1. számú főút hálózatfejlesztési tanulmánya” rögzítette. A tervezésnél az Országos Közutak Tervezési Szabályzatában rögzítetteket és az M7-es autópálya tervezése és építése során hozott KPM előírásokat kellett figyelembe venni. A tervezéshez szükséges kiinduló forgalmi adatokat az UKI Úthálózatfejlesztési Osztálya szolgáltatta az UVATERV-nek. A beruházási program 1971. februári jóváhagyását követően az építés 1971 márciusában kezdődött el.
Útburkolati jel felfestése az M1-es autópálya győri lehajtójánál
Útburkolati jel felfestése az M1-es autópálya győri lehajtójánál