Ferihegyi leszállópálya építése
A mai Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, korábbi nevén Budapest Ferihegy Nemzetközi Repülőtér építési munkálatai 1942-ben kezdődtek el, miután ifj. Dávid Károly építész terveit találták az 1939-es tervpályázaton a legalkalmasabbnak. A második világháború alatt a reptér komoly károkat szenvedett, ezért 1947-ben egy hároméves terv keretében döntöttek az újjáépítéséről, valamint 1948-ban elkezdték a 13/31-es, ma 13R/31L futópálya betonozási munkálatait is. Az ünnepélyes átadási ünnepséget 1950. május 7-én tartották. 1958 végén elkészült a 3010 méterre meghosszabbított futópálya és a „D” jelű gurulóút is, majd az időközben megnövekedett utasforgalom ellátása érdekében 1977-ben az új irányítótorony és egy a második – a régivel párhuzamos – 3 707 méter hosszú futópálya építésének is nekiálltak.
Ferihegyi leszállópálya építése
Ferihegyi leszállópálya építése